-----------------------------------------------------------
10 години след излизането на последната игра от култовата поредица Commandos, Pyro Studios, оригиналните и създатели, вече известни като Pyro Mobile Games, обявиха че са започнали работа по НОВА ИГРА!
"Ай стига, бе!! М*мка му! Това не може да е истина! "
Това си казах, докато не скролнах надолу и видях, че пише, че ще е само за...
"...смартфони и таблети."
Пффф... скапана работа... Развалиха ми кефа... Толкова години чаках и за няма и една секунда ми забиха егати крушето... Но поне не ме е яд чак толкова, защото беше очевадно, че ако има нова, то няма да види бял свят на PC или конзоли, именно поради причината, че от 2012 г. Pyro решиха да са мобилен разработчик и се прекръстиха на Pyro Mobile Games, все пак. Няма вече нито Pyro Studios, нито Eidos, нито нищо...
Още ехее... кога беше... От времето, когато си криех левчето за закуска за училище и казвах на наще, че уж съм си купил нещо за "ядене", че да отбия номера, за да мога да отида до близкия интернет клуб, където с кварталните приятелчета се събирахме да цъкаме редовно Colin McRae Rally, StarCraft и най-вече яко Diablo, съм си луд фен на тема Commandos. Да не кажа направо откакто се помня. :D
Всъщност, що е това Commandos? Шутър ли е? Някаква стратегия ли е? Какво представлява точно?
Commandos е екшън
реално-времева тактическа стратегия, не просто стратегия. Във всички игри действието се развива по
времето на разгара на Втората световна война. На практика, сюжета в Commandos 2 и 3, без в първите 2 части - Behind Enemy Lines и Beyond the Call of Duty, се върти около малка група от британски командоси, която е изпратена на мисии на различни точки по цялото земното кълбо - от тогавашна Нацистка Германия до Франция, Бурма и Сталинград. Всички тези мисии са вдъхновени от реални случай и филми за най-голямата война в историята. Във всяка на разположение ти се дават от 1 до 5 или повече главни героя, между които можеш да превключваш с един клик на мишката, всеки от които има
различни умения и инструменти, които ще ти се наложи често да използваш, за да можеш да изпълниш дадените ти задачи успешно. В Commandos 2 - Men of Courage например, "Зелената Барета" разполага с нож, пистолет, може да пренася тежките кутии с предмети, разположени на произволни места и в различни сгради по картата. "Сапьора" може да реже бодлива тел - има едни барикади, които са от бодлива тел, през които можеш да минеш само ако имаш с какво да я срежеш да обезврежда мини, хвърля гранати, молотовки, залага динамит и да използва базука и огнехвъргачка. За сметка на това, "Шпионина" има други козове в ръкава - може да използва униформите на вражеските войници, за да се маскира като тях и така да минава през трудно достъпни места, без да успеят да го забележат, да ги зашеметява, приспива или да ги прати да си спят вечен сън. Това са съвсем малка част от нещата, които можеш да правиш. Иначе, целите в мисиите варират от унищожаване, превземане или спасяване на съюзници. А начините за минаване са безброй.
Това, че наистина се иска мислене, да можеш да
планираш всяка една стъпка добре и не на последно място, да работиш с
няколко герой в и също време, я прави несравнима с другите тактически стратегии като Desperados, която е подобна. Общо взето, като цяло всичко опира до самия замисъл. Това е. Самия замисъл я прави
уникална. Не друго. Със сигурност това е единствената качествена военна тактическа
стратегия вдъхновена от реални случай излизала някога и както вече не се правят такива, ще продължи да бъде. Ако сте я играли ще ме разберете най-добре
какво искам да кажа. Ако не сте и ви стана интересно от всичко, което току-що прочетохте, в YouTube има камара от клипове от които горе-долу може да добиете представа за геймплея.
От момента, в който превъртях за първи път Commandos 2 - Men of Courage и стигнах до последната мисия в Commandos 3 - Destination Berlin,
силно се надявах, че Pyro ще продължат поредицата, защото и двете се продадоха добре и има още какво оригинално да се измисли за продължение, едва ли са им свършили идейте, че да са се отказали затова. Така и не се
случи, обаче. Нова игра не излезе, а аз си останах да си се надявам и да си цъкам ли, цъкам F5 отвреме-навреме на сайтовете за нещо ново.
Обаче странно ми е едно... Защо поредицата, която ги издигна и ги направи извесни през 90-те, бе захвърлена в ъгъла на някое бюро и там си и остана да хваща прах за дълги
години напред. С този ход изгубиха и доверието на феновете и никой вече не се надява, че ще има продължение.. някога. Не виждам никва логика да зарежеш едно нещо, което се е харесало и ти е донесло добри продажби. Един вид, все едно... Blizzard да са се отказали от StarCraft марката, образно казано. Истината е, че точен отговор няма, няма и да има.
Много жалко, че тогава (2002-2003) много малко народ играеха такъв тип стратегии като тактическите, в които се изиска да мислиш повече от обикновеното, а вместо това повечето бяха обсебени от нещото наречено "Counter-Strike" - игра, която хич не харесвам и намирам за супер безсмислена, глупава и еднообразна, и така и не разбрах какво и е толкова зарибяващото.
Дали новата ще наподобява или ще има някаква пряка връзка със старите, къде ще се развива - дали пак ще е през Втората световна или в днешно време - било още рано да се говори, твърдят от Pyro.
Окей. Може пък да излезне нещо свястно от тоя вариант и да размислят да направят продължение или нова поредица за PC, не се знае. Това че бачкат главно по игрички за смартфони не значи, че не могат да спретнат и нещо за друга платформа, си мисля аз. Но продължение и нова поредица, вдъхновена от старите игри ще е трудно да се получи, след като работилите по старите части отдавна не са измежду редиците на компанията. Усещаното няма да е същото. Ще видим какво ще измайсторят, в края на крайщата.
Окей. Може пък да излезне нещо свястно от тоя вариант и да размислят да направят продължение или нова поредица за PC, не се знае. Това че бачкат главно по игрички за смартфони не значи, че не могат да спретнат и нещо за друга платформа, си мисля аз. Но продължение и нова поредица, вдъхновена от старите игри ще е трудно да се получи, след като работилите по старите части отдавна не са измежду редиците на компанията. Усещаното няма да е същото. Ще видим какво ще измайсторят, в края на крайщата.
0 коментар(а):
Публикуване на коментар