-----------------------------------------------------------
Far Cry 4 излезе на пазара в края на миналата година и получи смесени оценки от феновете и критиката. Обаче съществува една подробност за представянето на играта, която умишлено се пропуска от медиите. И има причина, за което. Ще използвам случая да си изкажа мисълта и така да направя обобщение на случващото се с играта.
Крайно се уморих да слушам лаконичните, изкуствените, безочливите изказвания на Ubisoft, че това, че онова... Шегаджииски обяснения от сорта на "качеството на разработката на игрите ни е високо", "вслушваме се във всяко индивидуално мнение", "за нас е важно да имаме разбирателство", и тем подобни... Лъжи на килограм.
Крайно се уморих да слушам лаконичните, изкуствените, безочливите изказвания на Ubisoft, че това, че онова... Шегаджииски обяснения от сорта на "качеството на разработката на игрите ни е високо", "вслушваме се във всяко индивидуално мнение", "за нас е важно да имаме разбирателство", и тем подобни... Лъжи на килограм.
Въпроса е такъв. В самото начало, когато стана публично, че работата по нея е започнала, усърдно се рекламираше, че ще прескочи успеха на получилата титлата "Най-добрия шутър на 2012 година" - Far Cry 3. Тогава нямахме и право на съмнение какво ще излезне от крайния продукт. Обикновенно се предполагаше, че ще изненада.
Действително, не се оказа съвсем така, както се обещаваше. Поне от техническа гледна точка. Играта излезе съпътствана от катастрофални технически проблеми при PC версията, правещи невъзможно да и се накефиш както му е начина. Типично, както се сличва при всяка игра на Ubisoft, по която е работило студиото им в Киев.
Една част от тях бяха "закърпени" чрез патчове. Чудното е, че повечето от сериозните проблеми близо месец и половина не са пипнати, което в този ред накара всички да си излеят огорчението в подфорумите и в социалните мрежи. С надеждата и успокоението, че ще се вземат някакви мерки. Уви. Резултата се оказа нулев. Буквално.
Проблемите са бол и не са ограничени до определен хардуер или софтуер. Решения - никакви. Докато потенциалните купувачи на каквото и да е, носещо логото на компанията намаляват лека-полека, което вероятно у никого, освен нас, не създава впечатление.
В това си състояние, като тествал стандартното лимитирано издание смея да кажа, че е нищо повече от ранна бета версия преодавана на стандарна цена. След някой друг месец може и да става, ако въобще се случи. Обаче към момента на писане на това, просто не си заслужава парите. Камо ли уважението, с което "дружелюбните" служители на Ubisoft се отнасят. Ако сте се замислили да си взимате играта за PC по-специално, замислете се дали искате да го направите сега, а не по-късно.
Ясно бе, че накрая ще видим един конзолен порт. Но кой си е представял, че положението ще е толкова зле. Пък и да не проявяваш никакво желание да се справиш максимално бързо със ситуацията, преди всички да са се осъмнили в теб, е неразбираемо. Наблюдавайки коментарите в подфорумите ми става тежко. Грозна картинка.
Факта, че проблемния дебют и на това тяхно заглавие ще повлияе на репутацията им, не си личи доста да плаши Ubisoft. Откъдето и да го погледнеш, не си проличава.
Поредната ударна новина от скоро, потвърждаваща това мое предположение следва.
Анкета насочена към избрани потребители, задаваща въпроса какъв искат да бъде сюжета в бъдещите игри на поредицата.
Според Eurogamer, имали късмета да се сдобият с възможние отговори от читателите им, които са участвали в т.нар въпросник, то избираемите опции варират и някои от тях са смешни.
Потенциалните места, където може да се развива действито биват:
- На остров в обстановка като в "Джурасик парк".
- В отдалечена Аляска, където ще трябва да оцелявате в суровите условия.
- По време на Виетнамската война през 60-те.
- В амрериканския Див запад през 19 век.
- В джунглите на Перу.
- В постапокалиптичен свят в стил "Лудия Макс"
Сред останалите сценарии са действието да се развива по време на разразила се зомби епидемия, или игра, в която ще можеш да се биеш или да се съюзяваш в комбина с... вампири. Последното е също толкова гениално, колкото тези две - "Far Cry игра в футуристична среда на друга планета".
Загатва се Blood Dragon 2 - за което горните опции биха били уместни след смяната на името с подхождащо такова - и завръщане в местността Shangri-La от Far Cry 4.
Източник: Eurogamer.net
Касаейки се до зомбитата, вампирите и другите глупости от приказките... Думите са излишни. Толкова ли се изчерпаха иновациите, че се стигна да се обмисля включването на зомбита? Или така по-лесно се печели днес? Навярно е така.
Хипотетично казано, видим Far Cry 5 в космоса с лазерни оръжия, космически кораби, извънземни за противници, падащи метеорити... А натам е тръгнало. Това окончателно ще сложи край на дългото съществуване на тая поредица, стартирала в съвсем друга посока. Вероятно на определена група ще им се хареса да трепят зомбита или да се вилнеят в космоса в игра носеща името "Far Cry" На мен няма да ми се понрави.
Едно е ясно - Far Cry вече няма да бъде Far Cry, каквато познаваме. Жалкото? Че все повече хитови поредици ги превръщат в боклуци, за да се издои последната стотинка от тях. Доказателство са Call of Duty, Diablo, StarCraft донякъде, Command & Conquer, Need for Speed и безброй други.
Започнах да проумявам защо толкова негативизъм се отнася към тази компания. Въпреки и късно.
Жив пример как една компания специализираща в развлекателния бизнес не трябва да работи, за да не си забие собственоръчно последния пирон в ковчега. От една примерна и опитваща да доминира в индустрията като най-добрата, се превърна в охулвана от всеки заради нечестността си. Грозната истина.
Жив пример как една компания специализираща в развлекателния бизнес не трябва да работи, за да не си забие собственоръчно последния пирон в ковчега. От една примерна и опитваща да доминира в индустрията като най-добрата, се превърна в охулвана от всеки заради нечестността си. Грозната истина.
0 коментар(а):
Публикуване на коментар